zondag 21 augustus 2011

Mijn eerste make-up: M.A.C. Make-up



M.A.C. is misschien wel het bekendste en meest geliefde make-up merk. Voor mij is het al best lang geleden dat ik er kennis mee maakte. Ik denk dat ik 15 of 16 was, toen ik voor het eerst met knikkende knieën een M.A.C. counter inliep.

Ik ontdekte het merk dankzij internet. In die tijd begon ik ook net felle oogschaduw leuk te vinden. Ik wou dolgraag een knalroze oogschaduw en ging ervan uit dat M.A.C. dit wel zou hebben. De eerste tien minuten zweefde ik op een roze wolk van overweldiging door de counter. Tot me gevraagd werd of ik hulp nodig had, ja dat had ik!



Ik zei dat ik op zoek was naar een knalroze oogschaduw. Wat de MUA toen zei vind ik tot op de dag van vandaag nog zo vreemd. "Dat bestaat niet." Que? In dit universum niet of in het M.A.C. assortiment van toen niet? Ik zie het toch overal? Toen ook al, in YouTube tutorials en America's Next Top Model ;)
Nee nee -één of ander verhaal over poeders en kleurpigmenten- ik kon wel knalroze maken met een Shadestick en een perzikoranje oogschaduw. Aha, dat kocht ik dus maar.



Dat werd een Shadestick in Crimsonaire en een oogschaduw in de kleur Sushi Flower. Ik weet nog steeds niet wat ik moet denken van 'Knalroze oogschaduw bestaat niet'. Wouden ze me gewoon meer producten aansmeren? Ik was destijds in de zevende hemel met mijn eerste twee M.A.C. producten. De Shadestick is ook ver opgegaan. Sushi Flower heb ik een stuk minder gebruikt.





De onderste foto zijn de twee gecombineerd. Niet de kleur die ik tegenwoordig knalroze noem, maar wel een mooie kleur hoor. Eentje die ik erg veel gedragen heb! Ik was gelijk verliefd op de kwaliteit van M.A.C. Langzaam aan begon mijn M.A.C. stash te groeien. Gister heb ik alles uitgezocht en ik vond het nog redelijk wat. Dus morgen krijgen jullie te zien hoe mijn M.A.C. stash er nu uitziet!

Wat was jouw eerste M.A.C. product?

Liefs,
Maud