zaterdag 6 augustus 2011

Essence Nails in Style - Nail Transfer Foil



In de Essence Nails in Style collectie zitten drie Nail Transfer Foil sets. Nagels en ook nail art vind ik reuze interessant, vooral als er weer eens iets langskomt wat ik nog niet kon. Ik snapte niet veel van de beschrijving, maar ik wou het zeker proberen! Folie die iets overbrengt op je nagels, nice!


Style My Glamour en Style Me Pretty

Ik ging voor de roze en zilveren versie, er is ook nog een paarse verkrijgbaar. Ik vond het maar moeilijk kiezen, want ook die zag er leuk uit. 





Het setje bestaat uit een potje met de folie erin en een potje lijm. Er is heel wat folie, al had ik nog even geen idee hoe zuinig dit wel of niet zou zijn.





Nog twee keer de uitleg op de verpakking. Even in mijn eigen woorden:
1. Knip zoveel stukjes folie af als je nodig hebt.
2. Je hebt al nagellak op die droog moet zijn, uiteraard. Breng de lijm aan zoals je wilt. Bijvoorbeeld over de hele nagel of enkel de tips.
3. Laat de lijm een paar minuten drogen tot deze onzichtbaar is.
4. Breng de folie erop aan, met de doffe kant tegen je nagels aan en glimmende kant boven.
5. Wrijf het aan en haal het er na een halve minuut vanaf.

Dat klinkt simpel. Toch ging er heel wat fout tijdens mijn eerste poging. In het begin had ik niet door hoe om de folie moest. Ik deed hem dus verkeerd om, waardoor ik helemaal geen resultaat had. Toen ik dat doorhad had ik er nog niet al te veel handigheid in:



Yikes! Dat lijkt gewoon nergens op! Ik begon bij mijn wijsvinger, ik deed de lijm en folie over mijn hele nagel, alleen wat randjes pakten. Ik probeerde op mijn middelvinger alleen de tip te doen, dat werd ook afschuwelijk. Mijn ringvinger zou ook alleen de tip moeten zijn, er kwam meer op mijn vinger dan op mijn nagel. Mijn pink is nog het beste geslaagd, die moest helemaal en is dat ook bijna.. op wat lelijke scheuren na.

Ik ga hier nog een keer mee oefenen, als ik betere resultaten krijg zal ik die zeker laten zien. Op het moment vraag ik me af of ik er handigheid in moet krijgen of dat het gewoon niet werkt. Op het moment vind ik de setjes geen €2,45 per stuk waard.

Liefs,
Maud