maandag 8 augustus 2011

Essence 50's Girls Reloaded LE - Reviews & swatches



De Essence 50's Girls Reloaded collectie ligt al een tijd in de schappen. Ik heb er nadat ik terug kwam van vakantie nog het een en ander van gekocht. Omdat het allemaal al heel vaak is langsgekomen in het blog-wereldje, laat ik alles in één artikel zien.


Love Me Tender, Ahoy, You're A Heartbreaker



Love Me Tender is een heel lichtbeige champagne-kleurtje. Ik vind het wel apart, al is het toch niet echt mijn ding. Het lakken ging redelijk, hij is wat streperig. Ik had drie laagjes op.



Ahoy is een heel standaard wit kleurtje. Maar wat vind ik hem fijn! Hij dekt goed, ik had maar twee laagjes op. Hij lakte ook niet vervelend. Wit gebruik ik toch wel veel, ook voor bijvoorbeeld nail-art, dus ik weet zeker dat ik deze veel ga gebruiken!



You're A Heartbreaker, een donkergrijs lakje. Het heeft een blauwe ondertoon en een mooie shimmer. Ik hou wel van dit soort lakjes, ook dit kleurtje vind ik mooi. Meestal draag ik alleen in de zomer geen grijs, ook al is het weer niet zomers.

Ik betaalde €1,75 per stuk voor deze lakjes.




Ik kocht één oogpotlood van de 50's Girls Reloaded collectie van Essence. De donkerblauwe kleur, I'm a Marine Girl.



Het puntje is spits en duidelijk donkerblauw. Verder vind ik niet veel bijzonder aan het potlood, niet dat dat niet geldt voor de meeste oogpotloden.



De onderste streep is er slechts één. Dat resultaat is helemaal niet best, maar die erboven zijn er twee over elkaar, dat maakt gelukkig al een heel verschil. De kleur vind ik mooi, duidelijk blauw, maar helemaal niet te opvallend.



Ook rond mijn oog is het duidelijk zichtbaar! Alleen wil 't niet echt goed pakken bij mijn binnenste ooghoeken, dat ziet er toch meteen iets minder mooi uit. De kost €0,99



Ik had nog helemaal geen 'Translucent powder', dus ik was best nieuwsgierig naar deze! Veel poeders doen trouwens niet veel goeds voor mijn huid, het accentueert vooral hoe droog mijn huid is. Van deze had ik gelezen dat hij haast onzichtbaar wordt, dat klinkt goed!



De verpakking is heel goed afsluitbaar. Dat is mooi als het om losse poeder gaat. Er zit nog een ienie-mini rond 'pufje' bij, om de poeder mee aan te brengen. Ik gebruik liever gewoon een poeder kwast ervoor.



De witte poeder op mijn bruine hand. Rechts had ik een stukje uitgewreven en daarvan is gewoon niets meer te zien! Ook heb ik geen foto's van het product op mijn gezicht, want je ziet het gewoon niet. In de zomer vind ik zoiets ideaal om mijn foundation op z'n plek te houden. Ook ruikt deze best lekker, wel zo'n typische poeder-geur, maar ik vind het wel aangenaam. Ik betaalde er €2,95 voor.



Ik kocht beide lipsticks van de collecties. Zoals velen al is opgevallen, ze lijken qua verpakking erg veel op M.A.C. lipsticks. Verder vind ik de vorm gewoon vrij apart. En ben ik stiekem best trots op de volgende twee foto's, ik vind het haast lijken op pop-art schilderijen :)




Back to the 50's en I'm Sailing (die ik helaas al had gebruikt!)




I'm Sailing


Back to the 50's



Ik vind beide heel mooi! I'm Sailing is een zalmroze kleurtje, erg mooi en ook nog erg draagbaar. Back to the 50's is een prachtige rood tint, iets wat ik altijd wel mooi vind.
Ze brengen prettig aan en blijven redelijk zitten. Zeker niet een hele dag en een flinke maaltijd overleven ze ook niet. Wel lipsticks die je het beste gedurende de dag nog kunt bijwerken. Voor deze betaalde ik €1,95 per stuk.

Ik wel over het algemeen erg tevreden over de producten die ik van deze collectie kocht. De lipsticks, witte nagellak en translucent powder zijn mijn favorieten ervan.
Deze collectie is nu nog verkrijgbaar, maar dat zal wel niet meer lang duren!

Liefs,
Maud