dinsdag 23 augustus 2011

Catrice Modern Muse - Evolution to Revolution mascara



De Modern Muse collectie van Catrice spreekt me niet zo heel erg aan. Wel was ik heel erg nieuwsgierig naar de 2-in-1 mascara. Evolution to Revolution black volume mascara. Één mascara voor twee verschillende looks. Nu ben ik meestal niet in voor mascara's met allerlei foefjes, maar voor de vriendelijke Catrice prijsjes wou ik het toch wel graag proberen.



De huls is best dik. Verder vind ik het design wat saai, het komt zo zakelijk over. Hier is wat Catrice zelf over de mascara zegt:
"Revolutionair: de innovatieve 2in1 Mascara by CATRICE! Deze biedt twee verschillende wimpereffecten met slechts één product. Look 1 zorgt voor subtiel volume en een natuurlijke wimperstijl, terwijl je met look 2 intens volume en spectaculaire wimpers creëert. Het geheim? Het slimme geïntegreerde “brush-stripping” systeem waarbij je kunt kiezen uit strip 1 of strip 2. De strips geven verschillende hoeveelheden mascara af, afhankelijk van het gewenste effect."





Er zit dus een dubbele dop op. Zoals het op het plaatje op de huls uitziet lijkt het borsteltje bij Look 2 een hoop extra haartjes te hebben. Zoiets zou ik ook denken bij een vage term als 'brush stripping'. Ik moest dit systeem even ontleden om te zien hoe dat zat.



Er zit dus één borsteltje in. Look 2 heeft een dikker staafje (want die andere moet er doorheen). Op de andere kant zit het 'sluisje' waar het borsteltje doorheen gaat bij het gebruiken van Look 1. Zo'n soort sluisje hebben de meeste mascara's, hierdoor krijg je niet te veel product op het borsteltje en komt er ook minder lucht in de huls. Bij het gebruiken van Look 2 is er niet zo'n sluisje, maar heeft de huls een groot gapend gat.


Look 1


Look 2


Hetzelfde borsteltje, met bij Look 2 een overload aan product erop. Echter geen extra haartjes..
Maargoed, wie weet werkt het wel? Als eerst Look 1:









Ik heb twee of drie laagjes opgedaan. Het effect vind ik wel oké. Het ziet er natuurlijk uit. Soms is dat best oké. Maar met mijn  korte wimpers vind ik het toch fijn als een mascara ze iets langer maakt. Eens kijken of Look 2 dat beter doet..









Van Look 2 ben ik totaal geen fan. Dit is niet wat ik versta onder intens volume. Mijn wimpers kleefden al na één laagje aan elkaar om dat er gewoon te veel mascara op het borsteltje blijft zitten. Verlengen doet 'ie alsnog niet..

Ik ben niet echt tevreden over deze mascara. Look 1 is best oké, maar bij lange na niet wat ik wil van een mascara. Ik ga deze wel gebruiken, omdat ik het anders ook maar zonde vind. Look 2 is ronduit lelijk, hiermee heb je na één laagje al bijna spinnenpoten. Ondanks mijn zielige wimpers, weet ik wel dat ze veel langer en mooier kunnen uitzien met goede mascara's.

De Evolution to Revolution is een interessant hebbending. Maar een fijne mascara vind ik het niet. Door de prijs valt de tegenvaller wel mee, €4,45 betaalde ik ervoor in Duitsland. Ik heb de collectie hier nog niet gezien, maar dat zal niet lang meer duren!

Liefs,
Maud