zaterdag 16 juli 2011

Stash: Make-up Kwasten



Pas geleden liet ik mijn bescheiden kwastjes verzameling van toen ik een jaar of 14 à 15 was. Ik had geen idee van alle make-up kwasten die bestaan en ik was er nog niet echt in geïnteresseerd. Nu zijn al die spons-applicators verbannen en heb ik redelijke kwasten stash bij elkaar verzameld. Ik vind kwasten erg belangrijk, goede kwasten zijn zoveel prettiger in gebruik en geven veel mooiere resultaten.



Mijn make-up kwasten staan in twee bakjes, in het midden van mijn make-up tafel. Het glazen bakje met roze steentjes heb ik al een tijdje. Ik vind het erg handig en het ziet er leuk uit. Hierin zit van alles en nog wat, van allerlei merken. Het lieve luipaard-potje staat er pas kort, sinds ik de Zoeva Bamboo set heb!





Zoals ik al zei, de Zoeva Bamboo set heb ik nog niet lang. Wel ben ik al heel erg blij met een aantal kwasten! Zo had ik nog geen fan brush (helemaal rechts) en platte buffer (tweede links). Alle kwastjes die ik er tot nu toe van heb geprobeerd vond ik fijn. Het bescheiden formaat vind ik wel iets hebben en ze komen een leuk mapje, ideaal voor mee op reis! Sowieso vind ik het mooie kwasten.



Twee blush kwasten van Essence. Ze lijken beide schuin, maar dat is de onderste niet. Ik vind ze allebei leuk uitzien, dat zwart met roze. Ze zijn heerlijk zacht en pakken poeders goed op. Van deze valt het me ook erg mee hoe goed ze door een wasbeurt komen!





Twee kwastjes van NYX.  Een angled liner brush (B22) en een 'all purpose' brush (B23). Ik gebruik beide voor oogschaduw of eyeliner onder mijn ogen, hier vind ik ze best fijn voor.





Vijf kwasten van Ebelin, het cosmetica thuismerk van de Duitse DM drogist. De eerste drie zijn dezelfde doodnormale oogschaduw kwastjes. Ik grijp erg vaak naar deze simpele maar fijne kwasten. Dan heb ik ook nog een concealer/foundation kwast en een lip-penseeltje. De concealer/foundation kwast is al best oud, de laatste tijd gebruik ik hem niet meer vaak.



Drie pre-historische kwastjes! Dit waren mijn eerste na het spons-applicator tijdperk. Het wenkbrauwkwastje gebruik ik nog steeds dagelijks. Het kleinste oogschaduw kwastje gebruik ik ook nog regelmatig.



Een platte oogschaduw kwast die in het Urban Decay Naked palette zat. Deze gebruik ik daardoor ook vaak met de oogschaduw van het Naked palette, die ik erg vaak gebruik!
Dan nog een eyeliner kwast van Catrice. Ik vind de gebogen kant van deze heel fijn voor gel eyeliners. Daar ben ik de laatste tijd een groot fan van, dus ook van dit kwastje!







En last but not least, mijn M.A.C. kwasten! Ik heb er tot nu toe zes. Ik vind het geweldige kwasten. Ze werken heerlijk en gaan ontzettend lang mee. Voor mij zijn het ook de mooiste kwasten, ik vind ze zo chique en luxe uitzien. De eerste paar kreeg ik afgelopen kerstmis van mijn moeder en sindsdien ben ik verliefd. Mijn wishlist is nog lang en het liefst zou ik ze allemaal kopen. Maar door de dure prijzen zal dat kwastje voor kwastje gaan.

Wat zijn jouw favoriete make-up kwasten?

Liefs,
Maud