woensdag 6 juli 2011

Review: Essence Ballerina Backstage Nail Polish



De Essence Ballerina Backstage collectie bevat vijf lakjes. Ik wist al dat ik Grand-Plié in Black wou, de zwarte met oranje glitters. Die zag er op de persfoto's al best interessant uit. Verder kocht ik nog twee lieve, ballerina-like lakjes.


Wear Your Little Tutu, Dance the Swan Lake, Grand-Plié in Black

Wear Your Little Tutu en Dance the Swan Lake leken me eigenlijk niet zo bijzonder. Maar in de winkel zag ik ineens dat beide een mooie shimmer hadden. Dat maakt zo'n lakjes dan toch nog wel leuk en origineel. Ik heb de paarse en oranje nagellak van deze collectie overgeslagen na ze te hebben gezien in de display. Ik vind knal-oranje nagels niet mooi en ik wist zeker dat de paarse niet origineel zou zijn in mijn stash.





Ik had verwacht dat Dance the Swan Lake een slecht dekkend, gewoon wit lakje zou zijn. Maar het is dus een slecht dekkend wit lakje met een best mooie roze en groene shimmer erin. Heel subtiel. Het lakken was op zich niet lastig, als ik niet vijf lagen op had hoeven doen. Deze wou maar niet dekken. Je ziet op de onderste foto goed, op mijn middelvinger vooral, hoe lelijk dik zoveel lagen mijn nagels maken. Jammer, want de kleur vind ik erg mooi en apart.





Wear Your Little Tutu is een oudroze kleur met subtiele roze shimmer erin. Het lakken is een beetje hetzelfde als bij Dance the Swan Lake. Hij lakt niet moeizaam, maar dekt gewoon niet zo snel. Van deze heb ik drie lagen op gedaan, dat gaat nog.





Grand-Plié in Black, van deze werd ik een stuk vrolijker! Het is een gitzwart lakje met oranje glitters erin, die vrij goed op de nagels te zien zijn. Best apart! Ik vind zulke lakjes wel leuk. Het laat me totaal niet aan een ballerina denken, eerder aan Halloween.
Deze lakte gelukkig wel erg fijn. Ik heb twee laagjes op en hij droogde ook nog eens erg snel, die andere twee uiteraard niet.. wat wil je met zoveel lagen erop.

Ik ben dus eigenlijk alleen tevreden over Grand-Plié in Black. Dance the Swan Lake en Wear Your Little Tutu vind ik ook mooi, maar ik zal ze gewoon niet snel nog eens opdoen doordat ze zo slecht dekken.
De nagellak van de Ballerina Backstage collectie kost €1,75 per stuk. De collectie zal in augustus in Nederland uitkomen en is sinds 1 juli in Duitsland te koop.

Ga jij nagellak van deze collectie kopen? Welke?

Liefs,
Maud

PS: de winnaar van de winactie wordt nog later vandaag bekend gemaakt!