zondag 3 juli 2011

Review: Essence Ballerina Backstage - Eye Soufflés



In deze kleine potjes zitten zogenaamde Eye Soufflés, een soort creamy oogschaduws. In de Essence Ballerina Backstage collectie zitten drie van zulke soufflés. Ik vond het wel een interessant product, al had ik erg slecht pigment verwacht, maar in de winkel bleek dat wel mee te vallen!



Ik kocht de twee kleuren, Dance the Swan Lake en Pas de Copper. Er is ook nog een zwarte kleur, Grand-Plié in Black. Die heb ik in de winkel ook getest, maar ik vond het pigment niet goed genoeg om hem mee te nemen. Wat natuurlijk al verklapt dat ik het pigment van de andere twee wel erg goed vond.

Wat ik wel een beetje irritant vind zijn de diepe potjes. Op de persfoto's zijn ze mooi tot de rand vol, maar ze zijn in het echt vrij diep. Ik kwam dus door mijn wat langere nagels niet goed bij het product.



Ik ben heel erg onder de indruk van het pigment. Misschien ook een beetje doordat ik er niet veel van had verwacht. Ze hebben beide een creamy structuur, die makkelijk opsmeert. Pas de Copper ziet er op mijn huid iets donkerder uit dan in het potje. Een mooie bruine, koper kleur met een mooie glans.
Dance the Swan Lake is een matte, witte kleur. Hij laat me erg aan de NYX Jumbo Pencil denken, qua textuur en pigment, wat dus heel goed is. Ik bedacht me dan ook meteen dat dit wel eens een fijne oogschaduw basis zou kunnen zijn! Ik pakte meteen een minder gepigmenteerde oogschaduw om het te proberen.



En jawel, deze werkt best goed als basis. Het wit maakt donkere kleuren iets lichter, maar wel ook mooier en feller!
Verder heb ik er nog een snelle en simpele look meegemaakt.





De kleuren blenden goed met elkaar, dat is fijn want het opbrengen vind ik nog wat lastig. Ik weet nog niet welke kwastjes ik hiervoor het beste kan gebruiken, dus gebruikte ik maar spons-applicators.
Ze blijven redelijk goed zitten. Ik heb Dance the Swan Lake een dag als basis gebruikt. Dat bleef de eerste helft van de dag (op school en thuis in de namiddag) mooi zitten, 's avonds was er wel een ophoping in de plooi van mijn oogleden. Tja, vergeleken met échte primers van wat duurdere merken is het natuurlijk geen geweldige basis. Maar ik vind deze bijvoorbeeld fijner dan de basis van de Hema.
Pas de Copper is solo op de oogleden ook best mooi. Erg draagbaar kleurtje en makkelijk op te brengen. De begint helaas wel na een paar uur te creasen, maar niet als je het 'vastzet' door er wat transparante poeder over te doen.

Ik ben over het algemeen tevreden en verrast door deze twee Eye Soufflés. Het zijn leuke en fijne producten, voor een fijn prijsje. Ze kosten €2,25 per stuk. De Essence Ballerina Backstage collectie zal in augustus in Nederland verschijnen en is sinds 1 juli in Duitsland te koop.

Ga jij Eye Soufflés kopen van deze collectie? Of sla je ze over?

Liefs,
Maud