vrijdag 22 juli 2011

Mijn eerste make-up: Oogschaduws


Zo rond mijn 13e begon ik een beetje interesse in make-up te krijgen. Dat hield toen alleen in dat ik af en toe de mascara van mijn moeder gebruikte (niet slim, I know). Een jaartje later kocht ik mijn eerste eigen make-up item, een zwarte oogschaduw. En wat was ik daar aan gehecht! Het was eigenlijk het enige wat ik nog gebruikte.




Ja, inderdaad, alleen zwarte oogschaduw. Over m'n bovenste oogleden en randjes onder mijn ogen. Die oogschaduw was van Essence. Ik gebruikte hem heel veel, de bodem was al zichtbaar toen ik hem kapot liet vallen. Toen wist ik nog niets van poeders weer kunnen fixen, dus ging ik dezelfde opnieuw kopen. Ook die heb ik een hele tijd gebruikt, al ziet die er niet zo doorgeleefd uit als de rest.


De witte was mijn tweede oogschaduw, van Maybelline. Ik begon deze twee te combineren, wat er in elk geval al beter uitzag dan enkel zwarte oogschaduw. Ook droeg ik inmiddels wel weer mascara.



Mijn eerste duo! Van het merk Manhattan. Oh wat was ik hier gek op! Ik kwam uit de duistere periode en begon roze te adoreren, alles moest ineens roze. Mijn oogleden dus ook. Het zag er nog redelijk uit, ondanks het gebruik van die vreselijk spons-applicator. Waarschijnlijk doordat de kleuren gewoon fijn met elkaar blenden. De grijzige gel/cream(?) eyeliner heb ik nooit gebruikt.. ja, één eerste poging toen ik dacht dat het oogschaduw was. Na een extreem vlekkerig oog snapte ik niet wat ik ermee moest en liet het met rust.



Wat was jouw eerste eigen make-up product?

Liefs,
Maud