woensdag 20 juli 2011

Budget Tip: "Ped-Egg" van de Action!



Wat is dat voor een roze-eitje? Dat is een Ped Egg! Een raspje in een soort roze eitje, om eelt van je voeten mee te verwijderen. Ik was de voet-vijltjes en gekke sponsjes zat, ik wou iets wat sneller zou werken. Zo'n -bekend van Tell Sell- Ped Egg, leek me een stuk handiger. En die kwam ik toevallig in de Action tegen!



Het is niet zo prachtig afgewerkt als de originele Ped-Egg, maar: deze is roze! En hij koste ongeveer €0,60 - de originele €10. Een groot verschil natuurlijk. Of deze net zo fijn is weet ik niet, want die 'echte' heb ik nooit gehad.

Wel weet ik dat deze goed genoeg is voor mij en mijn 'platvoet-indiaan' voeten. Ik loop namelijk thuis altijd op blote voeten, ook in de tuin. Eelt is dus haast onvermijdelijk. Voor en na foto's zie ik dan ook absoluut niet zitten ;)



Met dit roze-eitje krijg ik al het eelt er makkelijk en snel af. Ook nog eens zonder viezigheid op de vloer, want alles valt fijn het eitje in. Eerst gebruikte ik wel eens een soort voetvijl, dan was ik een halfuur bezig en waren mijn voeten nog niet glad, maar de vloer wel vies! Hiermee heb ik na een kleine tien minuten twee gladde voeten. Je moet natuurlijk een beetje voorzichtig zijn met zo'n raspje, maar het is niet vlijmscherp en ik heb me er geen één keer pijn meegedaan.



Voor na het 'raspen' zitten er nog twee polijst-pads bij. Een soort schuurpapiertjes voor de finishing touch!

Ik ben erg tevreden over deze cheap-ass versie van de Ped-Egg. Gewoon bij de Action te koop, voor nog geen euro! Super toch?

Liefs,
Maud