zaterdag 11 juni 2011

How to: Pinkpop Nail Art



Dit wordt nu al het vijfde jaar op rij dat ik samen met m'n vriend naar Pinkpop ga. En ook het vijfde jaar dat ik mijn nagels er uiteraard roze voor lakte! Maar dit jaar wou ik iets wat meer voor Pinkpop stond en kon ik niets anders bedenken dan het logo.. wat me te moeilijk leek. Maar het is toch nog redelijk gelukt!



Hier is wat ik heb gebruikt:
  • Een dotting tool
  • Basecoat
  • O.P.I. I'm Indi-a Mood for Love
  • Catrice Lavender Breeze
  • Essence Fatal
  • Essence nail art striper
  • P2 Spray-On topcoat


En zo begon ik. Excuses voor de afschuwelijke belichting. Maar ik heb dus de onderste helft van m'n ringvinger-nagel bedekt met Catrice Lavender Breeze. Op de rest zit O.P.I. I'm Indi-a Mood for Love. Lets get started!



1. Op het onderste deel maakte ik met de roze lak een soort french tip, daarna trok ik door het midden ervan een uitstekend stukje.
2. Ik zette de zwarte lijnen boven de schouders en maakte arm plooien.
3. Het maken van het kraagje vond ik erg lastig, ziet er dan ook helaas niet al te florissant uit.


4. Vanuit het kraagje tekende ik de lijnen van de kaak door naar boven, en de rest van het hoofdje. Maak het vooral niet te klein, dan past er niets meer in!
5. Het mondje. Weer iets wat ik vreselijk priegelwerk vond en wat niet zo goed wou.
6. De neus probeerde ik vooral bij twee stipjes te houden, met bij de rechter een klein streepje schuin omhoog. Voor de oogjes had ik als eerst ook enkel twee stipjes gezet. Wat lelijk zo hè?



7. Op de stipjes heb ik met een dotting tool mooiere rondjes gezet. Daarboven een boogjes getrokken. Gevolgd door nog een boogje, voor de wenkbrauwen. Het boogje bij het oog heb ik rechts nog een lijntje schuin omhoog gegeven, zo zag ze wat liever uit :)
8. Met een dotting tool heb ik stipjes rechts van het hoofdje gemaakt, voor het krullend haar.
9. De rest bijvullen met zwart. Ik deed het bovenste stuk even snel met een gewoon kwastje en de zijkanten met een striper. Topcoat erover en klaar!



En dit is het eindresultaat! Ook mijn ringvinger-nagel van mijn linkerhand heeft een Pinkpop-popje erop, al is zij wat chagrijnig.. Zo vreemd, ik ben rechtshandig, maar het lukt gewoon altijd beter op mijn rechterhand, met links. Misschien door het altijd swatchen op rechts?

Ach ja. I'm off to Pinkpop!

Liefs,
Maud