vrijdag 10 juni 2011

Aloë Vera Sheetmask



Sommige van jullie zijn misschien al bekend met sheetmasks, andere misschien niet. Je ziet het namelijk nog niet zo veel in Nederland, maar in Azië zijn ze erg populair. Ik vind het altijd leuk om nieuwe dingen te proberen, dus zo'n masker leek me wel interessant.

Deze mocht ik testen van de webshop Peachies. Deze heeft een ruim assortiment aan sheetmasks voor verschillende huidsoorten en doeleinden. Ik kan met mijn droge huid helaas niet zomaar alles proberen. Maar dit Aloë Vera masker van My Beauty Diary is juist erg goed voor de droge huid. Ideaal dus!



De verpakking vind ik leuk, vooral de voorkant met de groene plantjes en Aziatische tekens. Maar aan de gebruiksaanwijzing op de achterkant heb ik vrij weinig.



Gelukkig zat er wel een brief bij waarop stond hoelang het masker op moet. De gebruiksaanwijzingen staan trouwens ook bij de product omschrijvingen op de website.





Zo ziet het masker eruit, best een beetje freaky, hihi! Ik kon het makkelijk even op de tafel leggen, want op de achterkant zit nog een stuk plastic wat er nog af moet. Je ziet het er misschien wel aan, dit masker is erg vochtig. Ik vroeg me nog even af of zoiets wel goed zou blijven zitten, vooral als het een twintig minuten tot een halfuur moet blijven zitten.



Maar het masker kleefde goed aan mijn gezicht en had geen moeite met de zwaartekracht te verslaan.
Het opbrengen ging dan ook makkelijk, even goed 'mikken' en dan aanwrijven. Met hier en daar een plooitje kreeg ik het goed over m'n hele gezicht heen. 

Toen ik het net op had voelde het zo goddelijk! Heerlijk zacht en verfrissend. Ik kon me er ineens wat meer bij voorstellen dat een halfuur lang een masker op hebben helemaal niet vervelend hoeft te zijn. En ook aan halfuur later voelde het masker nog steeds prettig aan op mijn huid.

Na het af halen van het masker, wat net zo smooth gaat als het opdoen, blijft er nog wat van het serum achter op de huid. Dit moet je nog even in de huid masseren. En in de beschrijving stond al dat de huid erna plakkerig zou voelen, dat was ook even zo. Maar niet veel later voelde mijn huid heerlijk zacht aan.


Een paar minuten voor het masker..


..en een halfuur na het masker!

De kleine droge plekjes zijn verdwenen, mijn poriën zijn kleiner en minderopvallend en mijn huid is een stuk gladder. Ik heb een ontzettend gevoelige huid en dit masker heeft geen gekke bijwerkingen veroorzaakt. Echt heel erg fijn! Ik kan nu niet stoppen met langs m'n wangen wrijven ^^
Behalve dat werking goed is, is het ook erg fijn en makkelijk in gebruik, zo'n sheetmask. Het opbrengen gaat sneller dan met een crème-achtig masker wat vervolgens hard wordt en het afhalen al helemaal!

Heel fijn dus, ik ga er me een klein voorraadje van aanschaffen. Het lieve prijsje van €1,90 is dit masker zeker waard! Dit masker en nog veel meer andere sheetmasks kun je bestellen op Peachies.

Heb jij wel eens een sheetmask gebruikt? Wat vond je ervan?

Liefs,
Maud