zondag 22 mei 2011

TAG: I Love Blogging


Een tijdje terug kreeg ik deze leuke tag van Laurence van Dresses and Daisies. Hartstikke bedankt meid! Ik vond dit een heel leuke tag om te doen :)

Waarom ben jij een beautyblog begonnen?

Om mijn enthousiasme erover kwijt te kunnen! Niemand in mijn directe omgeving heeft evenveel interesse in cosmetica als mij. Naarmate mijn interesse groeide wilde ik steeds vaker mijn vreugde delen, maar mijn omgeving verveel ik er vooral mee. Via deze blog kan ik m'n eigen enthousiasme kwijt en door het volgen van andere blogs kan ik meegenieten van het enthousiasme erover en de interesse erin van andere meiden.

Hoe kom je aan de naam van je blog?
Dat staat ook op mijn 'about'-pagina! Als ik 's ochtends vroeg de deur uit moet eet ik niets, wel sta ik een halfuurtje (of langer..) m'n make-up en haar te doen. Vervolgens pak ik iets makkelijks en snels, dat prop ik dan tijdens het rijden of nog snel op de parkeerplaats naar binnen. Als ik dan om mij heen kijk zie ik andere vrouwen of meiden wel eens make-up op doen in hun auto-spiegels. Ik doe dat liever andersom, Beauty Before Breakfast :)

Hoeveel bezoekers heb je ongeveer?
Heel verschillend! Gemiddeld denk ik rond de 600 pageviews per dag. Op zaterdag en zondag ligt dat vaak hoger, rond de 800. En doordeweeks zijn er dagen waarop het rond de 400 blijft.

Wie werken er allemaal mee aan je blog?
Alleen ik.

Wat is het leukste wat je hebt meegemaakt door je blog?
Deze blog bestaat pas een halfjaar, dus nog niet zoveel. Maar de lieve, leuke comments die steeds meer worden maken me heel blij! Ook lieve mailtjes trouwens. Ik hoef denk ik niet uit te leggen waarom. Veel van jullie weten vast wel dat een blog bijhouden heel wat werk is, als daar interesse in wordt getoond en op wordt gereageerd is dat een erg mooie beloning!
Oh ja, ik heb ook door mijn eigen blog een heleboel andere leuke blogs ontdekt, da's ook heel wat waard!

Hoeveel comments krijg je gemiddeld per artikel?
Wederom erg verschillend. Gemiddeld rond de 15 denk ik. Er zijn extreme uitschieters, zoals de winacties ;) Maar ook andere artikelen die over de 20 reacties krijgen, leuk! Keep 'em coming!

Werk je samen met bedrijven?
Nee, dat (nog) niet.

Met wat voor een camera maak je de foto's voor je artikelen?
Een Canon Ixus 980 IS. Een fijne compacte camera, niets groots of extreem duurs dus. Maar ik vind hem heel fijn, voorlopig zeker fijn genoeg! Filmpjes ermee maken gaat helaas voor geen meter, daar is deze absoluut niet geschikt voor.

Waar haal jij je inspiratie voor een nieuw artikel vandaan?
Dat komt helemaal vanzelf op me af, vanuit de wereld om me heen en het leven wat ik erin leef. Ik zou het niet eens inspiratie durven noemen, dat klinkt zo artistiek. Ik winkel gewoon veel, waardoor ik altijd wel van alles in m'n 'review bakje' heb liggen. Verder gaat mijn creativiteit in artikelen niet veel verder dan zelf bedachte nail-arts of geprobeerde DIY's, hihi!

Welke beautybloggers geven jou veel inspiratie?
Ik kan nu eigenlijk haast mijn hele blogroll gaan neerzetten. Inmiddels inspireren alle blogs die ik volg en tegenkom mij wel. Er is echter één blog die ik al kon voordat ik de hele beauty-blog-wereld kon, namelijk BeautyLab!
Uiteindelijk was dit ook nog eens mijn 'hemel poort' naar de rest van de beautyblogs! Ik bleef echter een lange tijd alleen BeautyLab regelmatig bezoeken en las met plezier al Serena's leuke artikelen. Uiteindelijke inspireerde deze site mij ook om zelf deze blog te beginnen, da's wel heel wat inspiratie geweest :)

Krijg je weleens negatieve comments?
Nog niet gehad. Dat zal vast nog wel komen..

Plaats je iedere dag een nieuwe post?
Ik doe mijn best om dat bij te houden ja. En sinds ik probeer voor te werken en in te plannen lukt me dat aardig!

Wat voor een soort lay-out heb je? En heb je hem zelf gemaakt?
Een simpele template met twee sidebars en een breed middenstuk. Dat was wat ik zocht en ergens op internet vond. Ik heb hem zelf verder bewerkt qua achtergrond, kleuren, lettertypes enz. Niet heel moeilijk!

Hoelang doe je ongeveer over een artikel?
Dat hangt af van het soort artikel. Een 'nieuws' artikel over een nieuwe collectie zit binnen een paar minuutjes in elkaar. Maar een uitgebreide review (met foto's maken en bewerken) kan soms wel een uur duren, of zelfs iets langer.

Is je blog een bedrijf? Zo ja, hoe werkt het en wat vind je ervan? Zo nee, zou je het willen?
Nee. Of ik dat wil weet ik eigenlijk niet! Ik wil mijn blog wel zo houden zoals ik zelf het liefst blogs zie, dus geen bergen reclame waar bezoekers niet op zitten te wachten. Maar het idee dat er beautybloggers zijn die gratis producten krijgen toegestuurd om te reviewen, tja, dat klinkt niet verkeerd en zou ik ook wel willen!

Heb je in het echt contact met andere beautybloggers?
Nee. Al lijkt me dat wel leuk hoor :)

Aangezien deze tag al een tijdje de ronde doet en ik niet weet wie hem wel of niet al gedaan heeft, tag ik niemand specifiek. Maar als je hem leuk vindt, vooral overnemen! Ik vind deze ook heel leuk om van andere meiden te lezen.

Liefs,
Maud