zaterdag 14 mei 2011

NYC Reisverslag

Het is inmiddels een weekje geleden sinds ik terug ben. Ik en mijn moeder hebben een geweldige tijd gehad in New York. We hebben dit keer genoeg tijd gehad om de stad rustig te bekijken en tijd zat over om te shoppen. Het weer was ook een stuk beter dan de voorspellingen! Die waren namelijke niet zo best, maar het is maar één dag frisjes geweest met wat regen.
Ik heb in totaal rond de 450 foto's gemaakt, ik heb geprobeerd zo selectief mogelijk te zijn. Maar alsnog komen hier tientallen foto's met stukjes erbij. Een soort foto-reisverslag :)



Ons hotelletje, op 45th 109 West



Vanuit ons hotel naar rechts zaten we direct aan Times Square. Dat was maar 2 à 3 minuutjes lopen. De eerste dag was al iets te doen. Wat? Volgens mij een demonstratie voor/tegen (tja hoe zeg je dat?) kanker.


We liepen vanuit ons hotel via 5th Ave. richting Central Park. Ook 5th Ave. was vanuit ons hotel maar één blokje verderop, zo'n vijf minuten lopen.




Daar huurden we fietsen en hebben we de hele ronde via de grote weg gemaakt. Waar gelukkig in weekenden geen auto's rijden!




Central Park is prachtig. Het heeft veel verschillende gezichten, mooie lange wandelpaden, grote vijvers, bosjes met watervalletjes.




We aten er een ijsje, helaas was deze niet zo lekker als ik had gedacht..


We kwamen nog door Strawberry Fields, waar dit John Lennon memorial is.


In een winkelcentrum kwamen we zomaar een openbare Dali expositie tegen! Ik hou van kunst, vooral van surrealisme, Dali vind ik meer dan geniaal dus ik was in de hemel!


Er stond ergens bij Times Square een grote mensen massa, m'n moeder en ik moesten natuurlijk weten wat daar gaande was! Bleek Chris Rock er te zijn voor handtekeningen uit te delen.


We wouden wel graag het Empire State Building op, dus dat deden we ook! Dit is onder in de grote hal.


We zouden graag mensen wijs maken dat we alle trappen zijn opgelopen, maar dat is niet zo! Dit waren slechts de laatste zes verdiepingen tot de top.


Het uitzicht vanaf de top is geweldig! Zo'n mooi uitzicht over zo'n gigantische stad! Hier zie je de East River met daarachter Brooklyn.


Richting het zuiden, in de verte het financial district.


En richting het noorden, met in de verte Central Park.


Genieten van zo'n uitzicht hou ik héél lang vol ^^


De volgende dag besloten we om naar Liberty Island te gaan, waar het Vrijheidsbeeld staat. Hier zie je haar al in de verte staan.


Op Liberty Island met Manhattan op de achtergrond.


We vonden het allebei leuk om er zo dicht bij te staan. Vorig jaar zagen we het alleen vanaf een rondvaart boot. Dit geeft toch wel een betere indruk!


We hebben ook nog even een hapje gegeten op Liberty Island, lekkere burger :)


Terug op Manhattan liepen we richting Ground Zero. Deze plek geeft me een vreemd en naar gevoel. Iedereen weet nog wel waar hij was en wat hij deed toen dit nieuws kwam. Ik zelf werd twaalf jaar oud op die dag, ik dacht dat de derde wereld oorlog zou beginnen..
Het idee van alle levens die hier ten einde kwamen, de angst van de bevolking toen het gebeurde.. het geeft me een akelig gevoel.


De nieuwe Freedom towers in constructie.


We liepen richting de Brooklyn Bridge. Een erg bekende brug, ik vind hem ook mooi in elkaar zitten.


Het is ook erg druk op de brug, of dat lag aan het tijdstip waarop wij er waren. Maar het was een massa aan voetgangers en fietsers.


De volgende ochtend was het grote nieuws er. Amerikaanse militairen hadden Osama Bin Laden te pakken. Daar was het natuurlijk al helemaal groot nieuws! Veel mensen met de Amerikaanse vlag die al helemaal uit hun dak gingen en vele die het op de billboards stonden te lezen.


Ik wou wel even met een schattige fanatiekeling op de foto, haha!


We gingen door naar 5th Ave. Hier zat een Juicy Couture winkel, waarvan ook iets op mijn wishlist stond. Een halfuurtje later en de helft van m'n geld armer kwam ik weer buiten met een grote tas :D


Voor de rest bleef het bij window-shopping!


We liepen nog een stuk door Central Park, want ik moest en zou nog het Alice in Wonderland standbeeld zien. Nou, tadaa! Het was veel groter dan ik had verwacht!


Dit is in het Guggenheim museum. Zoals ik al zei, ik hou van kunst! Helaas viel dit me een beetje tegen, met name de kunstsstijlen en hoeveelheid. Er was veel kubisme en expressionisme, beide totaal niet mijn ding.


Die avond zijn we flink begonnen met shoppen en kwamen onder andere langs de Sanrio winkel, oh wat was dat schattig allemaal


De volgende ochtend zagen we op tv dat Keenan Cahill er die dag zou zijn! Op Times Square, vlak bij ons! We gingen er vroeg heen en daar was 'ie. Ik had door de mensen massa niet verwacht hem überhaupt goed te kunnen zien, laat staan nog met hem op de foto te kunnen. Haha, ik vond het wel grappig ^^


We winkelden fijn tot het avond werd :) Hier zit ik op Union Square.


Vorige zomer gingen we overdag Rockefeller Center op, dus dit keer wouden we liever 's avonds daar van het uitzicht genieten.


Het was prachtig om de stad van bovenaf te zien, met al z'n mooie oneindeige lichtjes.




Weer genieten :)


Waar al het licht vandaan komt is Times Square ^^


De dag erna gingen we naar het American Museum of Natural History. Ik vond het geweldig mooi en interessant. Het was ook gigantisch, hier zou ik echt een paar dagen kunnen rondlopen.

Die avond gingen we naar de Mary Poppins musical. Dat was grappig om mee te maken, chique groot theater en een leuke voorstelling ^^


De dag erna hebben zowat doorgebracht in Macy's, het grootste warenhuis. Hier ben je als shop-a-holic echt wel even zoet!


Tegen de avond bleek er weer iets te doen op Times Square, een worstelwedstrijd. Wij hadden er allebei niet zoveel interesse in en hebben maar even gekeken.



Dat was alweer de laatste avond. De volgende ochtend hebben we onze koffers gepakt, gewacht op de airport shuttle en begonnen aan een vermoeiende reis. In het vervolg beter opletten met boeken en geen vluchten met overstap meer!
Ik ben nu nog bij aan het komen van de reis, maar het had van mij nog langer mogen duren. New York is een geweldige stad, heel groots en het heeft zijn mooie plekken. Maar zeker ook minder mooie. Er is ontzettend veel te zien en je kunt er eindeloos winkelen!

Liefs,
Maud