woensdag 4 mei 2011

I found my Favorite shampoo!



Ik koop al jaren lang steeds andere shampoo's. Steeds een nieuwe proberen, betekend voor mij ook niet tevreden zijn over de vorige. Dat was ik dan ook nooit. Die perfecte shampoo kwam ik maar niet tegen!



Vooral sinds ik mijn haar weer rood ben gaan verven is het een probleem. Rood is namelijk een bitch om bij te houden. Het wordt vager met elke wasbeurt. Dat terwijl ik het liefst dagelijks m'n haar was! Voor de rest is mijn haar ook niet eens lastig. Het is niet heel droog of snel vet, gewoon normaal. Wel is het poreus door het om de twee weken verven van de afgelopen negen jaar, logisch ook.





Deze shampoo en conditioner heb ik nu pas voor de tweede keer gekocht. Ze zijn van Guhl, van de Colorshine lijn. Deze zijn speciaal voor rood haar (natuurlijk of geverfd), ideaal! Er zou dus ook henna in zitten, wat bekend staat om zijn rode kleur.



Links conditioner, rechts shampoo.


Zoals je ziet zijn beide ook flink rood. Ik denk dat als ik ze nog langer op mijn hand had gelaten, de kleine witte haartjes roze waren geworden!
Dat wil ik sowieso als eerste zeggen: HET WERKT!
Mijn haar wordt echt roder en intenser van kleur na het wassen. Voor iemand wiens haar met de wasbeurt lelijker werd is dat een geschenk uit de hemel. Verder doet het ook niets met mijn haar behalve het schoon maken. Daar ben ik dan ook blij om. Ik geloof niet zo in shampoo's voor volume of stijl haar. Meestal krijg ik dan dus rare dingen als statisch haar, of dof haar. Dus ik ben allang blij dat deze geen rare 'bijverschijnselen' heeft.


De geur is een verhaal apart. Ik ruik het amper als ik mijn haar ermee was. Vervolgens vind mijn moeder mijn haar de laatste tijd heerlijk ruiken. En mijn vriend vind het naar oude vrouwtjes ruiken.. hmm, nu weet ik niet wat ik er van moet vinden! Gelukkig is de geur maar heel subtiel aanwezig en na wat haarlak of volume-mousse in je haar, overheersen die geuren wel.


Dan de ingrediƫnten:



Shampoo


Conditioner


Ik heb hier maar weinig verstand van (tot nu toe, ik probeer me er in te verdiepen). Op de eerste plaats zie ik enkel bij de conditioner 'henna' staan, terwijl het ook doodleuk op de verpakking van de shampoo staat. Op de tweede plaats is zitten er de zogenaamde 'paraben' in, het zijn dus geen natuurlijke shampoo en conditioner.
Zelf maken mij deze ingrediƫnten niet zoveel uit. Ik ben gewoon reuze tevreden met wat deze twee voor mijn haar doen! Ik kan het eindelijk weer wassen zo vaak als ik dat wil en ik hoef me niet constant druk te maken over m'n kleurtje :)


Deze producten zijn gewoon bij drogisterijen te koop. Zowel de shampoo als conditioner kosten €5,69, niet heel budget, maar ook niet extreem duur. In beide flessen zit 200ml. Ik doe ongeveer een dikke maand ermee.


Wat is jouw favoriete shampoo?


Liefs,
Maud