maandag 9 mei 2011

Essie French Affair collectie mini's



Het merk Essie ken ik al vrij lang. Ook wou ik er al heel lang nagellak van. Maar de dure prijzen en het wauw-effect wat een beetje wegbleef hield me altijd tegen. Tot ik deze vier mini's ervan tegen kwam!


Dit zijn vier van de zes kleuren van de French Affair collectie, de lente collectie van dit jaar. De vier mini's waren even duur als één fullsize lakje, dus voor dat geld wou ik er liever vier dan eentje proberen.



Nice is Nice, leuke naam! Het is een lief lila lakje. Hij dekte veel beter dan ik had verwacht, ik heb maar twee laagjes op van dit lichtje kleurtje.



Dit roze lakje heet hetzelfde als de collectie, French Affair. Een heel licht pastel roze kleurtje. Ik denk dat ik dit de snoezigste roze vind die ik heb! Wederom was de dekking erg goed, twee laagjes op!



Topless & Barefoot, weer een leuke naam. Die ik ook echt bij dit zand-kleurige lakje vind passen. Ik ben meestal niet zo van de nude lakjes, maar deze vind ik wel erg mooi. Dekte na twee laagjes.



Coat Azure, hihi, weer zo lekker dubbel! Dit is een aparte blauwe kleur. Ik vind het lijken op een mooie blauwe zee. Deze dekte al helemaal super, maar één laagje op! Ook heb ik hem langer dan de rest gedragen en bleef het lakje vijf dagen mooi zitten, zonder chips en maar een beetje tipwear.

Mijn eerste ervaring met Essie nagellak is geweldig. De lakjes hebben wel indruk op me gemaakt. Ze lakken stuk voor stuk heel fijn. Maar of ik voor één fullsize lakje in Duitsland €12,95 ga betalen? Dan moeten ze wel met een erg mooi en apart kleurtje komen. Zoals de eerste drie lakjes zijn, zijn er veel! Essie heeft vooral lieve, lichte en vrouwelijke kleuren in het assortiment. Mooi, maar voor mij geen eyecatchers. En voor een lakje wat me niet betoverd heeft geef ik niet zoveel geld uit. Ook in New York, waar de lakjes rond de $6 kosten, heb ik er geen van bij gekocht. De meeste kleuren dan het 'em helaas echt niet voor mij. Maar als ze met iets uitkomen waarop ik verliefd word, dan ga ik die zeker kopen! Met in mijn gedachte hoe fijn ze werken, zijn ze het wel waard.

Wat vind jij van Essie?

Liefs,
Maud