dinsdag 24 mei 2011

Essence Meet_Me@Holografics.com - Cream to Powder eyeshadows



Holografische oogschaduw..? Zou het? Nee, helaas niet. Essence noemt producten maar al te graag holografisch, terwijl die dat in de verste verte niet zijn. Dat is wel erg jammer. 'Holografisch' roept erg hoge verwachtingen op, dan valt alles nogal snel tegen. Toch was ik verrast door de 'cream to powder' oogschaduws van de Meet_Me@Holografics.com collectie!



Na de aankondiging van deze collectie leken me de zogenaamde 'cream to powder, holografische' oogschaduws me totaal niets. Ik ging er sowieso al vanuit dat ze niet holografisch zouden zijn. Ook dacht ik dat het pigment me zou tegenvallen.
Bij de display stonden overal testers van, dus ik probeerde ze toch. En ik vond ze alle drie mooi genoeg om toch te kopen!

De oogschaduws zitten in potjes met draaideksels, niet mijn favoriete dopjes, maar ze sluiten wel goed. Verder vind ik de verpakking wel oké, niet heel bijzonder of mooi, maar ook niet lelijk of goedkoop.




Gagalectric, Prismatic White en LiLac.

Vooral Gagalectric en Lilac vind ik erg mooi. Die hebben ook het beste pigment. Over Prismatic White heb ik even staan twijfelen.. Achteraf blijkt dat die toch mooier leek in het TL-licht van de winkel. Jammer!

Dat 'cream to powder' effect vond ik eerst maar vaag klinken, ik snapte niet wat ik me erbij moest voorstellen. Maar alleen al na het maken van swatches had ik 'em door. Het is gewoon letterlijk zo. De oogschaduw heeft een creamy substantie in het potje, maar op de huid lijkt het net een poeder.



Gagalectric is een donkere blauw-groene kleur, met een paarse ondertoon en turquoise shimmer. Het pigment van deze verbaasde me! Ik vind deze kleur heel mooi.



Prismatic White vind ik helaas toch een tegenvaller. Als je er één rechte veeg mee maakt (eerste swatch-foto) ziet het er nog wel oké uit. Maar zodra je iets anders ermee doet dan een rechte veeg maken, verschijnen er overal strepen in. Niet zo mooi.. Het pigment is niet goed en de substantie van deze lijkt ook minder fijn, alsof deze wat meer creamy blijft.



Lilac vind ik het origineelste kleurtje van de drie. Ik zie er ook het beste meerdere kleuren in. Het is inderdaad een lila basis, met blauwe ondertonen en vanuit sommige hoeken een groenige gloed. Het pigment is best oké voor een licht kleurtje, hij smeert ook fijn.

Ze blijven redelijk goed zitten, met een basis eronder al helemaal. Dat terwijl ik had gedacht dat ze enorm zouden creasen. Qua kleur zijn ze natuurlijk erg teleurstellend als je holografische regenboog-effecten had verwacht. Da's erg jammer! Afgezien daarvan vind ik Gagalectric en Lilac wel twee mooie kleuren, zeker de €2,29 per stuk waard.
Deze collectie komt waarschijnlijk in juni in Nederland de winkels, in Duitsland is de collectie al te koop.

Wat wil jij van deze collectie gaan halen?

Liefs,
Maud