zondag 15 mei 2011

Essence Bondi Beach - 100% Splash Proof mascara



Ik heb eigenlijk na een aantal ervaringen in een grijs verleden nooit meer waterproof mascara gebruikt. Meestal maakte het mijn wimpers er niet mooier op en werkte het 'water proof' deel ook niet zo. De naam van deze mascara van de Essence Bondi Beach collectie maakte me wel erg nieuwsgierig! 100% Splash Proof, dat is nogal een belofte.







Het borsteltje loopt een beetje krom, dat vind ik meestal wel fijn. Wel vind ik hem de erg fuzzy uit zien.. al die haartjes. Toen ik het borsteltje voor het eerst eruit haalde dacht ik dan ook 'eww'..

Van het verlengde en krullende effect verwachte ik eigenlijk haast niets.



En als je niets verwacht, kun je nog eens blij verrast worden! Wat werkt hij fijn en goed zeg. Ik heb veel dure mascara's gehad die mijn wimpers echt niet zo lang maakte. Eigenlijk vind ik alleen hierom deze mascara al een goede koop ^^

Al gaat het volgens mij meer om het water proof deel, dat staat immers ook in een groter lettertype op de verpakking ;) 'Splash Proof' vind ik klinken als 'spring vooral het zwembad in, krijg een waterballon recht in je gezicht, deze blijft zitten!'. Oké, eerst een beetje water in m'n gezicht gooien dan..


Dat beetje water kan de mascara best goed hebben. Al zie je rechts wel dat het m'n wimpers aan elkaar laat plakken.


Nu even wat heftiger, water over m'n ogen laten stromen.


En daarna had ik erg zielige oogjes..

100% Splash Proof is deze mascara dus echt niet. Een paar regendruppels (die ik niet wil in de zomer) kan 'ie vast wel aan. Maar een duik in het water (wat ik dan wel wil) overleeft hij niet zonder huil-oogjes effect.

Afgezien van dat vind ik het geen verkeerde mascara, hij maakt mijn wimpers heel veel langer. Iets wat ik niet had verwacht van een mascara van €2,75!

Liefs,
Maud