zondag 29 mei 2011

Catrice Papagena - Golden Nuggets



Dit zijn de Golden Nuggets van de Catrice Papagena collectie. Bronzer balletjes! Zelf ben ik niet zo van de bronzers, daarbij heb ik een gênante herinnering aan dit soort bolletjes. Maar wat zien ze er prachtig uit! Ik wou ze toch wel heel graag proberen.



Mijn pijnlijke herinnering aan bronzer balls? Toen ik 15 jaar was had mijn moeder ook zo'n soort bolletjes, geen idee meer welk merk. Ik was nieuwsgierig en probeerde ze meteen de volgende ochtend voor school. Maarrehh.. wat moet je met zoiets..? Ik pakte één balletje en begon het doodleuk over m'n hele gezicht heen te rollen. Ik zag er niet zo veel van in het slechte licht op m'n slaapkamer en ik maakte me verder op (deels met m'n vingers, die nog onder de bronzer zaten). Op school -in de eerste pauze pas!- zei m'n huidige en toen nog kersverse vriendje tegen me "wat heb jij gedaan?". Ik checkte het in m'n kleine spiegeltje, op het schoolplein in de zon. Ik volgde de lijnen van bruine modderpaden, die over m'n hele gezicht liepen. Wat strepen langs m'n kaken, veel rondjes op m'n wangen en een soort moustache :') Gelukkig liet het zich goed afwassen met water op de toiletten. Maar toch, wat wou ik graag door de grond zakken!

On to the product!





De verpakking vind ik mooi en strak, het ziet er best luxe uit! Onder de draaideksel zit eerst nog een schuimpje, wel handig, dan dwarrelt het poeder niet direct overal heen. De balletjes geven ook super goed af, daarvoor hoef je het maar heel licht met een brush erop te deppen.



Het pigment is ook behoorlijk goed! Je moet er wel ook weer een beetje voorzichtig mee zijn, je hebt al snel te veel op.



Het is een mooie goud-bruine kleur, met heel wat shimmer. Ik vind het wel een mooie kleur, al moet ik er wel iets bruiner voor worden. Ik heb hem nu al eerst een beetje op m'n wangen gedaan en daarna een beetje over de rest van m'n gezicht. En dan al zie je een verschil met m'n gezicht en nek en borst.


Links zonder, rechts met

De Golden Nuggets geven wel een mooie glow, die niet zo goed op de foto te zien is. Dat verschil tussen mijn gezicht en nek zie ik nu, in de avond, nog steeds. Niet zo heel geschikt voor licht huidjes dus. Het blijft dus wel goed zitten :)

Ik hoop wel dat ik snel wat bruiner ga worden zodat ik deze vaker kan gaan gebruiken. Ik vind het wel een fijn product, en ook gewoon een heerlijk hebbeding ^^ Voor een budget product van €3,95 vind ik het er prachtig uitzien!

Wat staat er op jouw wishlist van de Catrice Papagena collectie?

Liefs,
Maud