maandag 25 april 2011

How To: Picknick Plaid nail art


Ik raakte ontzettend geïnspireerd toen ik  dit filmpje zag in een artikel op The Polish Effect. Ik vond het heel schattig, ook lente-achtig. Het laat me aan picknicken denken ^^ En leuk voor de Pasen. Ofja, de tweede Paasdag dan.







Ik heb het volgende gebruikt:
  • Een dotting pen
  • Catrice Lavender Breeze
  • Catrice Sweets For My Sweets
  • China Glaze Heli-Yum
  • Essence striper in Pink
  • Bruine en groene Nail Star(Ebay) striper
En zoals altijd vergeet ik van alles op de 'gebruikt' foto. Dit keer de topcoat, dat was de Spray On van P2. Ach ja, lets get started!



1. Begin met een gewone french manicure. Die hoeft niet zo perfect, er komt nog genoeg overheen!
2. Zet twee horizontale strepen over het witte deel. Laat ze recht lopen en niet te veel mee met de vorm van je nagels.



3. Ik vergat een foto tussendoor, dus twee in één. Zet verticale strepen en maak daarna stipjes (zo vierkant mogelijk, wat mij niet zo lukte) waar de lijntjes elkaar kruisen.
4. Maak de rondjes van de kersjes, ik heb hiervoor een dotting pen gebruikt. Laat er een beetje ruimte tussen, maar ook niet te veel! Ik zet ze bij de minder mooie randjes van de french manicure, zijn die ook meteen weggewerkt :)




5. Zet lijntjes tussen de rondjes en ze lijken ineens al een beetje meer op kersjes.
6. Nog een groen sliertje eraan, laten drogen en een topcoat eroverheen!



Om eerlijk te zijn ben ik niet helemaal tevreden met het resultaat. Terwijl ik bezig was dacht ik dat het volledig zou mislukken. Ik wou het er haast afhalen en gewoon één kleurtje lakken. Ik ben blij dat ik toch ben doorgegaan. Als er eenmaal een topcoat overheen zit ziet het er ineens zoveel mooier uit.

Wat vinden jullie van deze nailart?

Fijne Tweede Paasdag nog! Liefs,
Maud