zondag 17 april 2011

Catrice Eyeliners



In de afgelopen tijd heb ik twee Catrice eyeliners gekocht. Één van het nieuwe assortiment, de Liquid Liner. Vloeibare eyeliner vind ik het fijnst, dus een nieuwe is altijd welkom. Deze is in de kleur Dating Joe Black, leuke naam! Een stuk leuker dan gewoon Black, zoals de Eye Liner Pen heet. Deze leek me super handig, dus die wou ik graag proberen.





Eyeliners zijn producten waar ik graag steeds nieuwe van probeer. Ik draag het veel, dus zo gaan er zo door heen. Het valt me op dat ik vooral eyeliners koop met spons- of vilt-applicators. Die vind ik heel fijn en makkelijk werken.



De bovenste is de Eye Liner Pen, een vilt-applicator dus. Echt net als van een viltstift. Ook de lengte, hij ligt erg fijn in de hand. Het puntje is heel smal, wat me ideaal leek voor wings.
Daaronder de spons-application van de Liquid Liner. Deze is vrij standaard, niet super dun. De dop is erg lang, waardoor ook deze prettig in hand ligt.



Boven de Liquid Liner en onder de Eye Liner Pen. Wat een verschil hè? De Liquid Liner is gewoon wat je van een fijne eyeliner zou verwachten. De Eye Liner Pen gaf amper af! Wat een zielige lijntjes zeg.. Ze trekken allebei een beetje in de lijntjes van mijn huid, gelukkig heb ik die minder op m'n oogleden.
De Liquid Liner ziet er hier nog heel glossy uit, maar als deze droog is wordt 'ie mat:


Excuses voor het geknoei!

Na het maken van deze swatches had ik nog maar weinig verwachtingen van de Eye Liner Pen. Als die op mijn arm amper afgeeft, dan op mijn ogen vast helemaal niet..
Eerst een foto van mijn ogen zonder make-up, ook expres zonder mascara. Ik heb permanente eyeliner, wat het beeld iets vertekend. Maar deze is niet zo pikzwart als gewone eyeliners horen te zijn.


'Kale' oogjes.


Links de Liquid Eye Liner, rechts de Eyeliner Pen.

Ik vind dat je bij m'n linker oog duidelijk verschil ziet, de Liquid Liner is pikzwart en geeft ook goed op mijn waterlijn af. Groot pluspunt! De applicator is minder soepel dan ik gewend ben van mijn favoriete eyeliner (Artliner van Lancôme), waardoor ik er sneller foutjes mee maak. Zie de swatch-foto's ;)

De Eye Liner Pen is helemaal niet te zien op mijn waterlijn, terwijl ik er wel tien keer mee overheen ben gegaan. Ook amper over mijn permanente make-up heen, waar de meeste eyeliner echt geen moeite mee hebben. Wel 'verlengde' hij het binnenste stukje van m'n bovenste ooglid mooi en scherp, al is het maar een mini-stukje. Maar ik ben niet van plan hiermee half doorzichtige wings te gaan maken.

En hoe goed blijven ze zitten? Eerst een paar keer met m'n vinger erover gewreven.



Oké, redelijk.. Het verbaasd me dat het bovenste lijntje met de Liquid Liner de meeste schade heeft. Ik had verwacht dat de Eye Liner Pen het verst zou verdwijnen.
Ze beloven beide niet dat ze waterproof zouden zijn, maar toch even de water-test..



Dit vind ik nog best redelijk, voor eyeliners!
Ik heb de Liquid Liner al vaker zo op mijn ogen gedragen, deze blijft gedurende de dag echt goed zitten. Helaas niet op de buitenste hoeken van mijn waterlijntjes. Maar ik heb dan ook nog nooit een eyeliner gehad die dat vol hield.
De Eye Liner Pen vind ik een miskoop. Erg jammer, als het pigment gewoon tien keer beter zou zijn, was het een hartstikke fijn product!

De Eyeliner Pen kost €2,29 en de Liquid Eyeliner €3,79.

Wel moet ik zeggen dat Catrice erg vooruit is gegaan. De Eyeliner Pen is namelijk al vrij oud, er zit zelfs nog dat heel oude logo op met dat bloemetje! De Liquid Eye Liner is van de recente assortiment update. Dus daar zit wel wat tijd tussen.

Liefs,
Maud