donderdag 30 december 2010

Essence Black and White TE swatches

Vandaag was ik in Áachen gaan shoppen, een stad in Duitsland. Met een heel specifiek doel: de nieuwe limited editions van Essence en Catrice! Uit Duitse shoplogvideo's op YouTube had ik al begrepen dat ze ze daar al hadden. Ik ben gelukkig heel wat tegengekomen! Dus hier even mijn shoplogje van wat ik allemaal heb gekocht:



Van de Essence Black and White TE de nagellakjes, de topcoat, de duopencil en de twee oogschaduws. Van Urban Baroque van Catrice ook alle nagellakjes en twee lipsticks. En nog Lipsmackers in Coca Cola en Coca Cola Cherry ^^

De I Love Berlin TE van Essence ben ik nog nergens tegengekomen, terwijl hij toch al uit zou zijn. Van de Urban Baroque collectie van Catrice had ik nog heel graag de shimmer powder willen kopen, maar die was overal al uitverkocht! Dus zodra hij hier is, snel zijn! De oogschaduws had ik in de winkel op m'n hand getest, die vielen me ontzettend tegen.


Nu de swatches van wat ik van de Essence Black and White TE heb gekocht. Als eerst de nagellak. De eerste heet White Hype.


De nagellak van deze collectie zou een 'soft touch finish' hebben, niet glanzend maar ook niet mat. White Hype is alvast inderdaad niet mat, maar wel een beetje glanzend toch? Dan zou ik het een 'satin finish' noemen. Niet dat ik überhaupt goed begrijp hoe een 'soft touch finish' eruit zou moeten zien. Dus of dat geslaagd is kan ik niet zo goed beoordelen..
Bij de eerste laag van dit lakje leek het wel alsof ik typex was op aan het doen. Het lakje is erg dik, maar dat is niet zo erg want hij dekte volledig na één laagje! Super! Toen hij opdroogde verdwenen de strepen en werd ie mooi egaal. Ik vind het een geweldig lakje!

Dit is Black Out:


Black Out is inderdaad ook niet mat, maar ook zeker niet shiny! Je kunt redelijk goed zien dat mijn pink- en ringvinger verder waren opgedroogd dan de andere twee. Ik vind het wel een mooie finish, al vraag ik ma af of dit toch niet hetzelfde is als een niet zo goede matte topcoat over gewoon zwart.
Deze lakte wel een stuk prettiger dan White Hype en dekte ook volledig na één laagje!
De nagellak kost €1,75 per stuk.

Daarna was ik al direct nieuwsgierig naar de topcoat, deze heet Make Me Holo en zou alle kleuren nagellak holografisch kunnen maken. Ik probeerde 'em over beide lakjes van deze collectie.



Ik had al gelezen dat ie redelijk teleurstellend zou zijn. En dat is Make Me Holo dus ook als je een holografisch effect verwacht. Want dat is er dus simpelweg niet. Hij heeft eerder een parlemoer glansje, beetje blauw en een beetje zilver.


Het leek me niet nodig om erbij erbij te zetten over welke nagels ik de topcoat heb gedaan ;) Zo is Make Me Holo haast onzichtbaar over puur wit, maar zwart transformeert hij in blauw. Wel apart! Maar toch, ik vraag me af of Essence wel begrijpt wat holografisch precies is. Erg jammer dat het niet is wat ze ervan zeiden..
De topcoat kost €1,75

Dit zijn de oogschaduws:

White Hype en Black Out

De oogschaduws hebben allebei niet al te veel pigment. Vooral Black Out vind ik nou niet bepaald zwart, meer donkergrijs. Ze kosten €1,55 per stuk.

En tot slot de duo eye pencil:


De duo eye pencil Dare for 2 heeft uiteraard een zwarte en een witte kant. De witte heeft wat shimmer, de vind ik best mooi. Al is ie nu, een paar uur later al helemaal van mijn hand verdwenen.. ik ben benieuwd hoe dat op mijn ogen gaat. De zwarte is echt heel diep zwart en nog duidelijk te zien op m'n hand, deze lijkt me dus in elk geval wel heel erg fijn! Hij kost €1,95.

Ik ben toch wel blij met wat ik heb gekocht. Ondanks dat de holografische *ahum* topcoat erg tegenviel, vind ik deze collectie erg leuk :) Wat vinden jullie van deze Trend Edition?

Liefs,
Maud

7 reacties:

Nina zei

Leuk artikel, maar ik ben vooral benieuwd naar de Catrice producten !
Komt deze TE eigenlijk naar Nederland ?

Maud zei

Dankje! Die ga ik morgen posten :)
Nee waarschijnlijk niet. Op de Nederlandse versie van de site van Essence staat ie er wel bij in de preview zone, maar er staat bij dat hij deze trend edition niet verkrijgbaar is.

Sylvia zei

De Make me Holo staat over Black Out toch nog wel leuk :)
De I love Berlin TE zag ik toevallig vanmiddag in het kruidvat liggen, vond de kleurtjes alleen wat teleurstellend/standaard, dus ben uiteindelijk zonder iets naar huis gegaan.

Maud zei

Ja hij is op zich wel apart :)
Wat jammer dat je 't niets vond! Ik ga vanmiddag effe kijken, ben nog steeds wel benieuwd

Anoniem zei

Wauw, heb jij even geluk. Heel mooi. Vooral de lakjes. Veel plezier ermee meid.
Fijne jaarswisseling.
Liefs, xxx

Anoniem zei

Heb je Dare for 2 inmiddels al eens gedragen?
Ik ben daar erg benieuwd naar!
Wel onhandig dat hij niet in Nederland verkrijgbaar is... maar misschien dat mn zus (zit nu in limburg) van de week nog in duitsland bij zo'n drogist komt!

Maud zei

Jaa, ik vind 'em erg fijn! ^^

Een reactie posten