woensdag 1 december 2010

Beauty Before Breakfast

Beauty Before Breakfast is tot stand gekomen vlak na mijn eerste kennismaking met de beauty-blog wereld. Ik begon zelf een blog over nagellak (mijn grootste obsessie) in het Engels. Na twee maanden kwam ik tot het besef dat taal & locatie toch wel veel te maken hebben met de inhoud van mijn blog, hiermee bedoel ik bijvoorbeeld: Wat hebben Engelstalige lezers eraan om te lezen wanneer hier in Nederland collecties uitkomen, of in welke winkels uitverkoop is? Niets.
Ik besloot een nieuwe blog te beginnen in het Nederlands en het onderwerp wat breder te maken. Van enkel nagellak naar beauty/make-up in het algemeen. Maar wat zijn er daar al veel van! Bedenk maar eens een naam die nog niet bestaat..

De naam 'Beauty Before Breakfast' komt voort uit een situatie die ik op doordeweekse dagen vaak meemaak. 's Ochtends onderweg naar school zit ik helemaal verzorgd en opgemaakt in m'n auto. Bij stoplichten of op de parkeerplaats voor school zie ik andere meiden en vrouwen in hun auto nog snel wat make-up op doen, terwijl ik nog snel m'n boterham naar binnen werk. Beauty Before Breakfast.

Verder doe ik hard mijn best om elke dag een nieuw artikel online te krijgen. Deze verschijnen 's ochtends vroeg, artikelen die (meestal) over Beauty gaan, Before Breakfast dus!

Apparatuur:
Sony NEX-5 - De body van mijn camera.
Sony SEL-1855 - 18-55mm f/3.5-5.6 - De lens van mijn camera. De enige die ik tot nu toe heb, dus deze schiet haast alle foto's.

JVC Everio GZ-HM445 - Mijn camcorder, hiermee neem ik alle filmpjes op.

Programma's en websites:
Photoshop Elements 8 - Dit programma gebruik ik om foto's in te bewerken.
Windows Movie Maker 2.6 - Hierin bewerk ik filmpjes.